دقت در خرید پرینتر سه بعدی

دقت در خرید پرینتر سه بعدی

دقت در خرید پرینتر سه بعدی

نکته اول : پرینتر 3 بعدی باید دارای کاور باشد ،پرینترهایی که کاور یا به اصطلاح قاب دور آن کشیده نشده با تغییر هوای محیط بیرون در هنگام پرینت مشکل ایجاد می کنند. این نکته به خصوص در هنگام پرینت فیلامنت ABS به وفور به چشم می آید.

نکته دوم : پرینتر های به اصطلاح FDM قابلیت پرینت انواع مواد مصرفی PLA ,ABS , PVA ,Nylon , Flexy را داشته باشند. بعضی از پرینترها هستند که

قابلیت چاپ فقط با مواد خود را دارا می باشند. به همین منظور نمی توان مواد مختلف از برندهای دیگر را استفاده نمود.

نکته سوم : دقت در انتخاب اندازه نازل ،نازل های پرینترهای سه بعدی در اندازه های مختلف 0.2 ،0.3 ، 0.35 ، 0.4  میلی متر در بازار عرضه می شود.به همین منظور هر چه قدر قطر نازل خروجی فیلامنت کوچک تر باشد قطعه خروجی دقت و کیفیت بالاتری خواهد داشت.

نکته چهارم : قطعات طراحی شده در نرم افزارای سه بعدی قبل از پرینت سه بعدی ابتدا در نرم افزار مربوط به پرینتر Gcode می شوند. به همین منظور باید دقت شود که پرینتر قابلیت کار با انواع نرم افزارای موجود در جهان را دارا می باشد.

نکته پنجم : تعداد نازل های پرینتر می باشد . بعضی از پرینترها تک نازل و برخی دیگر 2 نازل هستند. بهتر است که در هنگام خرید به موضوع دقت کنید که پرینتر 2 نازل باشد. علاوه بر اینکه قابلیت پرینت قطعات دورنگ و دو جنس را دارا می باشد بلکه در هنگام مشکل پیدا کردن یکی از نازل ها با طرف دیگر می توانید به کار خود ادامه دهید.

استودیو طراحی و پرینتر سه بعدی اشکان آماده فروش و خدمات تخصصی پس از فروش پرینترهای سه بعدی FDM و SLA در ایران.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟ Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday